همه چیز درمورد هاگوارتز


جادو = حقیقت

تنها راه شناخت خدا جادو است .

 سلام

میدونم که همتون اینا رو میدونین ولی باز هم به قول معروف کار از محکم کاری عیب نمیکنه .


هاگوارتز چیست ؟

هاگوارتز مدرسه جادوگری سری داستان‌های هری پاتر نوشته جی کی رولینگ می‌باشد. این مدرسه در داستان‌های هری پاتر نقش زمینه اصلی داستان را بازی می‌کند.


آرم مدرسه هاگوارتز :

تحصیل در هاگوارتز :

دانش آموزان در سن یازده سالگی از مدرسه هاگوارتز نامه‌ای دریافت می‌کنند که در آن به جز فهرست موارد مورد نیاز و وسایل قابل خرید بلیط قطاری که با آن به هاگوارتز سفر می‌کنند وجود دارد. در هاگوارتز دانش آموزان با گذاشتن کلاه سخنگویی بر سر خود و سنجیده شدن خصوصیات آن‌ها در بین یکی از چهار گروه 

گریفیندور، اسلایترین، ریونکلا وهافلپاف قرار می‌گیرند.

دانش آموزان بعد از پنج سال تحصیل در امتحانات سطوح مقدماتی جادوگری شرکت کرده و پس از آن با توجه به نمرات خود انتخاب رشته می‌کنند و دو سال بعد با قبولی در امتحانات سطوح عالی‌تر جادوگری از مدرسه فارغ‌التحصیل می‌شوند.البته در سن هفده سالگی در امتاحانات جسم یابی شرکت می کنند در واقع همان غیب و ظاهر شدن می‌باشد. اگر دانش آموزان در امتحانات جسم یابی قبول نشوند باید یک دوره مجدد را بگذرانند.


تاریخچه تاسیس هاگوارتز:

این مدرسه توسط چهار جادوگر بزرگ قرون وسطا (گودریک گریفیندور، روونا ریونکلا، هلگا هافلپاف و سالازار اسلایترین) ساخته شد تا محیطی برای پرورش و آموزش کسانی که استعداد جادوگری دارند به وجود آید. این چهار نفر بعد از اتمام ساخت مدرسه بر سر این که چه کسانی باید در مدرسه پذیرش بشوند اختلاف عقیده پیدا کردند بنابراین چهارگروه مختلف در هاگوارتز بوجود آمد. گروه گریفیندور با نماد شیردال و رنگ قرمزو زرد، هافلپاف با نماد گورکن و رنگ زردو سیاه، ریونکلاو با نماد عقاب و رنگ آبی و اسلایترین با نماد مار و رنگ سبزو نقرهای.گفته میشود که سالازار اسلایترین تالاری مخوف به نام تالار اسرار در دل هگوارتز به وجود اورد که فقط وارث حقیقی اسلایترین میتواند ان را باز کند ...

 

 


محیط هاگوارتز:

هاگوارتز قلعهٔ بزرگی است که بر دامنه کوهی بنا شده است. در محوطه اطراف قلعه جنگل بزرگی به نام جنگل ممنوعه و دریاچه وسیعی قرار دارد. درجنگل ممنوعه انواع جانوران خیالی و شگفت انگیز مانند تک‌شاخ، آکرومانتیولا، سانتور، تسترال و ... وجود دارد. درون قلعه هاگوارتز از برج‌های بلند و راه روهای پیچ در پیچ تشکیل شده و راه‌های مخفی فراوانی دارد که هنوز هیچکس موفق به تکمیل نقشه کامل آن نشده است به جز پدر هری و لوپین و پتی گرو و سیریوس بلک هر گروه نیز درون قلعه سالن و خوابگاهی مجزا دارد که مکان آن از دیگر گروه‌ها پنهان است که خوابگاه گریفندور در طبقهٔ هفتم برج جنوبی قلعه و پشت تابلو بانوی چاق پنهان است و خوابگاه اسلایترین در راهروهای زیر زمینی و در پشت دیوار دخمه‌ای پنهان است و زیر دریاچه قرار دارد. خوابگاه ریونکلا نیز در یکی از برج‌های قلعه و خوابگاه هافلپاف در مکانی در نزدیکی آشپزخانه‌ها قرار دارد.

 


دیگر موارد هاگوارتز:

در محوطه هاگوراتز درخت بیدی وجود دارد که با شاخه‌هایش به افراد حمله می‌کند و به همین دلیل به بید کتک زن مشهور است. همچنین در محوطه قلعه زمینی برای بازی کوییدیچ قرار دارد. شعار مدرسه هاگوارتز که در زیر علامت آن نیز نقش بسته است جمله‌ای لاتین به این معناست:

هرگز یک اژدهای خفته را قلقلک ندهید.


 



septaurora
Image by Cool Text: Logo and Button Generator - Create Your Own Logo

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در دو شنبه 15 آبان 1391برچسب:,ساعت 13:56 توسط Dark Lord| |


قالب وبلاگ : فقط بهاربيست



چسب لاغری